skyairventLOGO

مقالات skyairvent

راهکارهای برطرف کردن مشکلات اصلی جریان هوای HVAC

جریان هوای HVAC
Rate this post

مشکلات جریان هوای HVAC می تواند قبض انرژی شما را افزایش دهد و کنترل گرمایش و سرمایش دفتر شما را دشوار کند.

در حالی که ما همیشه توصیه می کنیم تهویه مطبوع خود را توسط یک تکنسین آموزش دیده بررسی کنید، برخی از کارها وجود دارد که می توانید برای جلوگیری و رفع مشکلات انجام دهید.

در این پست، ما می‌خواهیم مشکلات تهویه مطبوع را که معمولاً بر واحدهای تهویه مطبوع تأثیر می‌گذارند عیب‌یابی کنیم و راه‌حل‌هایی در مورد چگونگی حل مشکلات رایج HVAC به شما ارائه دهیم.

1. دریچه های مسدود شده

یکی از رایج ترین مشکلات جریان هوای HVAC – خوشبختانه مشکلی که راه حل ساده ای دارد – دریچه های هوا مسدود شده است. AC با جریان هوای کم یک مشکل رایج است، بنابراین معمولاً بهتر است ابتدا با ساده ترین راه حل ها شروع کنید.

اگر احساس می کنید جریان هوای شما از دریچه های AC کم است. اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا چیزی مانع از جریان هوا شده است یا خیر.

جابجایی مبلمان، مانند کابینت در فضای اداری، از بالای دریچه های کف در یک سیستم UFAD می تواند جریان عادی هوای گرم و سرد را در عرض چند دقیقه بازگرداند. حتی دریچه های سقفی را می توان با قفسه ها و کابینت های بلند مسدود کرد.

2. فیلترهای مسدود شده

لحظه ای وقت بگذارید و از خود بپرسید – آخرین باری که فیلتر تهویه مطبوع خود را تغییر دادید کی بود؟

گرفتگی فیلترها یکی از رایج ترین مشکلات تهویه مطبوع است. زیرا آنها هوا را فیلتر می کنند تا سیستم را از گرد و غبار حفظ کنند. هنگامی که فیلتر مسدود می شود، این به معنای کاهش جریان هوا در سراسر HVAC است.

با توجه به طولانی بودن مدت زمان کافی، یک سیستم تهویه مطبوع حتی ممکن است به این دلیل دچار خرابی کامل شود، در این صورت باید با تکنسین های HVAC تماس بگیرید و ممکن است با هزینه تعمیرات گران قیمت مواجه شوید.

پس حتما فیلترهای خود را مرتباً عوض کنید. این کمی نگهداری پیشگیرانه به شما کمک می کند تهویه مطبوع شما سخت تر کار کند.

اهمیت جریان هوای HVAC کافی:

مسائل رایج تجاری و مسکونی HVAC
چگونه یک سیستم HVAC تجاری را به درستی اندازه کنیم
حقیقت در مورد کیفیت هوا در ساختمان های اداری

3. مشکلات کانال

کانال کشی یکی دیگر از اجزای حیاتی در عملکرد یک سیستم HVAC است. هوای مطبوع را به اطراف ساختمان هدایت می کند و هوای مصرف شده را از آن خارج می کند. با این حال، اگر مسدود شود یا نشتی ایجاد کند، کارایی HVAC ضربه می زند.

اگر کانال نشتی داشته باشد یا مسدود شده باشد، می تواند منجر به جریان کم هوای کولر شود.

اگر به وضوح می توانید انسداد مجرای هوا را ببینید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که خودتان آن را خارج کنید. اما مطمئن شوید که در حین انجام این کار به کنار مجرا برخورد نکنید یا ایمنی کسی را به خطر نیندازید. گزینه دیگر جایگزینی سیستم توزیع هوا با یک سیستم کف است که نه تنها می تواند قبض انرژی را تا 30 درصد کاهش دهد، بلکه به تعمیر و نگهداری کمتری نیز نیاز دارد.

4. دمنده کوره کار می کند اما جریان هوا ندارد

اگر کوره شما گرما را تامین نمی کند، باید مقداری مشکل HVAC را حل کنید. ابتدا کوره خود را خاموش کنید. سپس، ترموستات خود را روی تنظیمات فقط فن قرار دهید. اگر صدای دمیدن فن را بشنوید، متوجه خواهید شد که این موضوع نیست.

با این حال، اگر فن روشن نشد، کلید مدار خود را بررسی کنید تا ببینید آیا سوئیچ کوره شما فعال است یا خیر. این نشان می دهد که سیم کشی فن شما مشکل دارد، در این صورت باید با یک تکنسین تماس بگیرید. اگر کلید قطع کننده مدار فعال نشده باشد، فن یا ترموستات نیاز به تعویض دارند.

5. کویل کندانسور کثیف و کویل اواپراتور

کویل های کندانسور و اپراتور نقش مهمی در سیستم تهویه مطبوع شما ایفا می کنند و گرما را از داخل ساختمان شما حمل می کنند و آن را به خارج از منزل دفع می کنند.

کویل های کثیف سیستم شما را مجبور می کند تا در مقایسه با زمانی که تمیز بود، برای خنک کردن همان فضا سخت تر کار کند. این می تواند منجر به جریان هوای پایین HVAC و مصرف بیشتر برق شود.

و اگرچه ممکن است ایده خوبی به نظر برسد که خودتان آنها را تمیز کنید، کویل ها قطعات حساسی از تجهیزات هستند. بهترین کار این است که در این مورد با یک متخصص تماس بگیرید.

 

6. مبرد خیلی کم

یکی از رایج‌ترین مشکلات تهویه مطبوع برای واحدهای قدیمی HVAC که تعمیر و نگهداری کمی داشته‌اند، سطح پایین مبرد است.

نشت مبرد را می توان به سختی تشخیص داد، زیرا علائم آن، از جمله جریان کم هوای HVAC و مشکلات کنترل دما، می تواند با چندین مشکل دیگر اشتباه گرفته شود. اما پس از مشاهده، راه حل آن ساده است: با یک تکنسین HVAC تماس بگیرید تا نشت را تعمیر کند و سیستم را با مبرد شارژ کنید.

نکته آخر: تعمیر و نگهداری منظم از مشکلات رایج جریان هوای HVAC جلوگیری می کند
دلایل زیادی پشت مشکلات HVAC وجود دارد. در حالی که عیب یابی آسان است، ساده ترین راه برای جلوگیری از بروز مشکلات در وهله اول تعمیر و نگهداری است.

اطمینان حاصل کنید که تعمیرات پیشگیرانه را به طور منظم برای تهویه مطبوع خود انجام می دهید. بازرسی‌ها و سرویس‌های مکرر می‌تواند صدها یا حتی هزاران دلار در روش‌های پرهزینه حل مشکل HVAC صرفه‌جویی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو پارت تهویه اسمان

SKY AIRVENT

تولید کننده عنواع درچه های هوا با تنوع و کیفیت بالا