skyairventLOGO

مقالات skyairvent

نکات نحوه عملکرد یک دریچه پخش هوا را برای واحد HVAC خود بیاموزید

دریچه‌ پخش هوا
Rate this post

پخش کننده هوا به شما این امکان را می دهد که جریان هوای گرم شده یا خنک شده را هنگام ورود به اتاق به طور مؤثرتری پخش کنید. در حالی که همه سیستم‌های HVAC دارای کوره‌های دریچه مستطیلی یا مربعی ثابتی هستند که دهانه‌ای را که مجرای هوای تغذیه وارد اتاق می‌شود، پوشش می‌دهند، اغلب هیچ راهی برای تنظیم جهت یا مقدار جریان هوا وجود ندارد.

پخش‌کننده‌های هوا در اندازه‌های مختلفی وجود دارند و معمولاً هوا را در الگوهای قابل کنترل و جهت دار توزیع می‌کنند. آنها توزیع هوا را در داخل اتاق هدایت می کنند و به از بین بردن نقاط سرد یا گرم کمک می کنند و همچنین جریان هوای مطبوع و کیفیت هوا را در تمام قسمت های اتاق ثابت نگه می دارند. یک دیفیوزر همچنین می‌تواند برای تضعیف صدای غوغایی که گاهی به دلیل عبور جریان هوای HVAC از یک دریچه استاندارد قابل توجه است، استفاده کند.

سه نوع اصلی دریچه پخش کننده هوا عبارتند از:

دریچه‌های گرد

نوع گرد که معمولاً در سقف نصب می شود، هوا را به صورت پیوسته و 360 درجه هدایت می کند. برخی از دیفیوزرها دارای یک هسته قابل تنظیم هستند که می تواند باز و بسته شود تا حجم کل جریان هوای منتشر شده از دیفیوزر را تنظیم کند. بسته به متراژ مربع اتاق، چندین دیفیوزر گرد ممکن است در یک اتاق نصب شود تا از پوشش کامل گرمایش و سرمایش اطمینان حاصل شود.

دریچه‌ پخش هوا

دریچه‌های شیار خطی

اینها معمولاً مستطیل شکل هستند و در دیوار نزدیک سقف نصب می شوند. آنها دارای حداکثر هشت اسلات هستند که جریان هوا را به اتاق منتقل می کنند. تیغه های قابل تنظیم در شکاف ها می توانند میزان هوای گرم یا خنک ورودی به اتاق را تغییر دهند. برخی از دیفیوزرهای اسلات دارای پره های عمودی هستند که می توانند جریان هوا را به چپ یا راست منحرف کنند.

دریچه‌ پخش هوا

دریچه‌های چند جهته

نصب شده در سقف، این واحدها ممکن است دارای چهار ربع مجزا باشند که در جهت مخالف هستند، که هر کدام دارای لوورهایی هستند که می توانند به طور مستقل حجم جریان هوا را در هر جهت کنترل کنند و دما را در تمام قسمت های اتاق ثابت نگه دارند. دیفیوزرهای چند جهته در اتاق هایی با شکل یا اندازه ای مفید هستند که توزیع یکنواخت جریان هوا در تمام قسمت های اتاق را دشوار می کند.

دریچه‌ پخش هوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو پارت تهویه اسمان

SKY AIRVENT

تولید کننده عنواع درچه های هوا با تنوع و کیفیت بالا